Sikker Trafikkskole

Trafikkopplæring

Førerkort klasse B

Sikkerhetskontroll av bil

Her finner du en samling spørsmål og svar som omfatter sikkerhetskontroll av bilen. Det er hensiktsmessig at du som fremtidig fører av kjøretøyet kjenner til hva som er forsvarlig og forskriftsmessig stand, og dette er da et verktøy du kan benytte. Husk at din trafikklærer kan hjelpe deg med det du eventuelt lurer på

Klasse B

Med førerkort i denne klassen har du rett til å føre motorvogn innenlands og utenlands med totalvekt på inntil 3500 kg.

Med førerkort klasse B kan du i tillegg trekke tilhenger med vekt inntil 750 kg.

Trafikalt grunnkurs

For kandidater som er under 25 år er det obligatorisk at trafikalt grunnkurs er fullført før kjøreopplæringen av førerkort klasse B kan gjennomføres. Trafikalt grunnkurs har som hovedmål å øke innsikten og bevisstheten rundt sikkerhet i trafikken. På denne måten vil tilrettelegging for videre kjøreopplæring ligge til rette for at blivende unge førere i trafikken er godt rustet for utfordringene som ligger foran dem.

Hvordan fungerer kjøreopplæringen?

Med våre erfarne kjørelærere står vi godt rustet til å hjelpe og tilpasse våre kandidaters ønsker og behov. Ved første kjøretime går vi gjennom kandidatens ferdighetsnivå og tilpasser derfor kjøreruter og fokusområder. Veien til førerkortet tilpasses etter nivå og det er derfor vanskelig å definere på forhånd hvor mange kjøretimer en trenger for å bestå kjøreopplæringen.

Hvor?

Sikker Trafikkskole har kontor med beliggenhet i Oslo. Vår fleksibilitet gjør at vi kan møte og tilpasse oss førerkortkandidatens lokasjon, slik at opplæringen av førerkort klasse B kan gjennomføres på en tidseffektiv måte. Våre kjøreruter går som regel i området Oslo og Akershus.

Trafikalt grunnkurs og annen teoretisk opplæring foregår ved våre lokaler i Herslebsgate 14 sentralt i Oslo.

Hvilke krav stilles det for å oppnå førerkort klasse B?

Hvorfor ta førerkortet hos Sikker Trafikkskole?

Vi tilbyr en effektiv kjøreopplæring på et høyt nivå med trafikklærere som har glimt i øyet og godt humør. Våre trafikklærere på klasse B tilbyr deg et opplegg tilpasset dine ønsker for å få kombinert skole og evt. jobb ved siden av. Vi tilbyr også samarbeid mellom elev og foresatte for de som ønsker dette. Vi er meget konkurransedyktige på pris. Vår bilpark består av lettkjørte BMW, Mercedes og Volvo, vi tilbyr opplæring på bil med manuell og automat gir.

Få en sikker og trygg opplæring